המצאה והעצמה מחדש יופי נשי

עולם היופי הנשי, השתנה והפך להיות מכיל יותר, עם מנעד של מידות גוונים וגילאים, אישה יפה היא הרבה דברים היום.

ניתן לראות שמותגים המכוונים ספציפית לנשים צעירות או בוגרות יותר משנות את אידיאל היופי הנשי, לשפה שיש בה הרבה קבלה עצמית. ברשת בעיקר, ניתן לראות כי בתחום האופנה והיופי, הדמות הנשית האותנטיות והחיוביות הגוף היא הכיוון המעודכן.

הנשים הישראליות חשופות ל"תמונות שער"
בצורת מאמרים או פוסטים במגזינים לנשים ברשת או במדיה חברתית שמעודדות את הביטחון העצמי עם חיזוק של מסרים כמו – 'את מושלמת כמו שאת', 'את הכי יפה שנוח לך' ועוד.

תעשיית היופי חיה היטב ברשת
גם בישראל, נשים רבות מופיעות ומושפעות מהתכנים הויזואלים ברשת אינסטגרם, המאפשרת לכל מי שמעלה לשם תמונה, לערוך אותה, לשנות צבע, להחליק קמטים, לשנות בצבים או להצר מותנים.

את יכולה גם להחליט שהתמונה צולמה בבית תראה כאילו צולמה בים, עם אור שמש טבעי, ופרח על השיער. כלומר את יכולה להיות את שנוח לך, אבל את יכולה גם להחליט ללחוץ על הפילטר, רק בשביל טאצ' הקטן, כמו שהיו עושים פעם בירחונים המודפסים.

קיבלנו סתירה לא יפה – נכון
מצד אחד : אנחנו דוחפות את הדור הזה והדור הבא לקבלה ואהבה עצמית נולדה, מתוך הבנה שבני האדם הם שונים וגם עולם היופי צריך להכיר בכך, על מנת שיהי ניתן לאפשר גם לאישה שלא נולדה על פי מידות הירחון בשנות ה-90 לחיות באושר בשנת 2022.

מצד שני, לרשת יש כוח משלה, והיא לא חיה לבד. הרשת היא רק מקום שאליו יעלו התמונות או התכנים.

מי שיעלו את התמונות, לא תמיד תרצה להעלות את פניה או גופה, בדיוק כפי שהם. היא תהיה זאת שתבחר את הפילטר (לרוב).

אנחנו מודדות יופי על פי לייקים או תגובות – ברשת
אצל נשים צעירות, בעיקר, ההשפעה תגיע בזרם של פידים מהאינסטגרם שצולמו ונערכו בצורה מסחרית, של צעירות מפורסמות ומשפיעות. בזמן שאנחנו רוצות לשנות את ציר היופי ולעדכן אותו להיות מכיל יותר, אנחנו מגיעות לאותה נקודה, כי אנחנו מסכימות להגיע לשם ולהיכנע לאותם מקומות מהם ביקשנו לברוח.

עדיין רוב הנשים חושבות שאישה צריכה להראות בצורה מסוימת, על מנת להיות מושכות.

למה יש תור ארוך לבוטוקס?
אנחנו רוצות להראות כמו בתמונה, האמת שאם תצאי מהרשת ותראי יותר מבוגרת,
תקבלי על כך הערות (זה כולל גם את הגברים וגם את הנשים במקרה הזה).
אנחנו באמת שואפות למראה טבעי, עד כמה שניתן.

אך בשל הרשת אשר מקפיאה את הקמטים והקמטוטים שהרווחנו ביושר,
נוצר מצב שבו יש טור ארוך להזרקות בוטוקס בקרב נשים מעל גיל 25…

עולם שבו נשים לא יכולות לנצח

גם עם ענקית מעולם האופנה עומדת ומככונת את הדברים , וגם אם אנחנו מספרות שאנחנו מכוונות ל"הקבלה העצמית", אנחנו עדיין חיות על פי החוקים מיושנים של תעשיית היופי אנחנו מחזקות.

דילוג לתוכן